Més d'un terç dels espanyols d'entre 25 i 34 anys s'enfronta al mercat laboral sense una qualificació mínima suficient, ja que han aconseguit graduar-se com a màxim en la Secundària Obligatòria (ESO), i no sempre, segons apunta l'OCDE.
Les dades de l'Informe Intermedi Panorama de l'Educació 2015 "confirmen que el sistema educatiu espanyol té un greu problema de formació educativa" d'aquestes persones, constata al seu torn l'Institut Nacional d'Avaluació Educativa (INEE) en una anàlisi d'aquesta qüestió.
Espanya, amb un 35%, dobla l'índex mitjà de l'OCDE de persones d'aquest tram d'edat en la mateixes circumstàncies (comencen la vida laboral sense un nivell mínim de qualificació), que és del 15% a la UE, segons dades de 2013.
Quan s'estudia tota la població adulta (25-64 anys), es comprova que el 44% dels espanyols tan sols ha arribat a cursar la secundària obligatòria, el doble que a la UE i l'OCDE.
"Els països tenen moltes bones raons per evitar que la gent jove caigui en el parany d'entrar al mercat laboral i en l'etapa adulta sense una bona qualificació", explica el director del Departament d'Innovació i Indicadors de Progrés de l'OCDE, Dirk Van Damme, en un article recollit pel INEE.
Això es deu al fet que les dades de l'informe mostren que el risc relatiu d'atur continua sent molt alt entre els adults d'un nivell educatiu baix.
"De fet, molts països han identificat el problema de l'abandonament primerenc de l'educació i la formació com un dels majors reptes educatius", afegeix aquest responsable de l'OCDE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada